onsdag 25 juli 2012

En riktig dunderförkylning trodde jag att jag åkt på förra veckan när jag fick erkänna mig besegrad med ont i halsen och huvudet tungt som ett bowlingklot. Vad gjorde jag då? Jo, det jag alltid brukar göra när jag blir förkyld. Alla säger ju att man inte ska basta när man är sjuk men för mig är det faktiskt tvärtom. En stadig whiskey och en skön bastu ibland får det bli en 2-dagars sen känns allt mycket bättre. Men inte den här gången. Så när helgen hade passerat var det bara att knata iväg till farbror doktorn som konstaterade lunginflammation. En 3-dagars dunderkur på cortison a' 30 tabletter, 10 dagars kur kåvepenin och en flaska cocilliana blev ordinationen. Så hoppas, hoppas att jag blir frisk tills vi ska åka på vår resa. Inatt fick jag iallafall sova en hel natt för första gången på flera flera dagar och det var värt allt i hela världen må ni tro. Nu kan det bara bli bättre får vi hoppas och tro =)

Inga kommentarer: