tisdag 26 juni 2012

Väntar på bussen.....

Då gör vi ett nytt försök att åka med LLT - Luleå Lokaltrafik. Var något irriterad igår då jag missade bussen till jobbet. Eller ska jag kanske säga att bussen missade mig och några till!!!
Enligt tidtabellen så skulle bussen komma kl 07.36 men åker iväg kl 07.34...??? Gick kl på mobilen fel? Nej, samma tid visades på buskurens digitala klocka!!! Vad hände? Jo jag fick kasta mig i bilen och köra till jobbet. Vad kostade det mig? Jo, det kostade 135 kr i parkering istället för 25 kr att åka buss! Inte acceptabelt på något vis. Vad gjorde jag då? Jag var lite upprörd och ringde till huvudkontoret för att klaga för detta var inte första gången det hände och nu blev jag less. Dessutom hade jag fått höra en vecka tidigare av en kollega att samma sak hänt honom och han hade fått ta taxi till jobbet för att inte komma försent. Hur sjukt är inte det då? Men jag ringde som sagt, och det bemötandet jag fick var under all kritik måste jag säga. Mannen jag talade med undrade om det verkligen kunde vara möjligt att busschauffören i fråga verkligen hade kört iväg trots att det var 2 minuter kvar. Men han skulle iallafall kolla upp det. Yeah sure att han skulle. Det tror jag inte ett dugg på. Förmodligen la han på och fortsatte med sitt. Nä, llt står inte högt på min lista just nu som ni kanske förstår....

Inga kommentarer: