måndag 1 november 2010

Jakten på det bländande leendet

Jag liksom många drömmer om det där bländvita leendet men det är lättare sagt än gjort. Vissa yttre faktorer kan man ju faktiskt undvika såsom kaffe, the, rökning, rödvin för att undvika att tänderna missfärgas.
Jag testade för ett tag sedan ett medel som heter " Whitesmiles" som är ett tandblekningsmedel. Såg en annons på facebook och beslutade mig för att testa. Helt värdelöst visade det sig vara :(
Plastskenorna som följde med skulle man värma i varmvatten och sedan forma efter sina egna tänder vilket var lättare sagt än gjort. Och när du väl hade format dem gick det ej att göra om utan man fick nöja sig med en halvtaskig passform. När jag väl skulle fylla skenorna med blekmedel så var "sprutan" så trög att man nästan fick ta i med våld för att överhuvudtaget få ut något.
Jag mejlade till tillverkaren och frågade men fick aldrig något svar ens en gång - riktigt dåligt enligt min mening!
Whitesmiles får med andra ord inget bra betyg av mig i någon som helst form. Jag skulle nog säga 1/2 av 5 och då är jag riktigt generös. Tänderna blir nog vitare om du gnuggar en citronskiva mot tänderna skulle jag tro.
Så jag antar att jakten på det bländande leendet fortsätter....

Inga kommentarer: